Frankfurtská tabuľka zliav
Sezóna letných dovoleniek a zájazdov sa každým rokom opakuje a napriek tomu, že si všetci prajeme, aby sm si na dovolenke predovšetkým odpočinuli, niekedy sa nejaká tá komplikácia skrátka vyskytne.
Presne pre tieto prípady bola v Nemecku v roku 1985 vydaná tzv. Frankfurtská tabuľka zliav, ktorá pomerne podrobne zohľadňuje primerané zľavy u najviac problematických oblastí cestovného ruchu. A to až do výšky 50 % z celkovej ceny zakúpenej dovolenky alebo zájazdu.
Ktoré oblasti Frankfurtská tabuľka zliav obsahuje?
- Nedostatky v situovaní ubytovania,
- strata času pri nutnom sťahovaní,
- rozdielny druh ubytovania, než aký bol objednaný (zaplatený),
- nedostatky v stravovaní,
- problémy s bazénom,
- chýbajúce strediská a ďalšie nedostatky,
- nedostatky vo vybavení ubytovania,
- nefungujúce zariadenie na ubytovaní,
- nedostatky v doprave,
- nedostatky v upratovaní ubytovania,
- rušenie kľudu na ubytovaní,
- služby delegátov a sprievodcov.
Touto tabuľkou zliav sa v Nemecku pri odškodňovaní klientov riadia cestovné kancelárie aj súdy. Na Slovensku Frankfurtská tabuľka zliav zatiaľ platná nie je. Je ale prinajmenšom prospešné vedieť, čo všetko v prípade problémovej dovolenky či zájazdu môže klient reklamovať a uplatňovať tak nárok na zodpovedajúcu náhradu škody.