Kto môže za meškajúci let? Cestovka alebo letecká spoločnosť?
Kúpili ste si zájazd s cestovnou kanceláriou a hneď pri odlete vás stretlo meškanie na letisku? V takomto prípade máte pri splnení základných podmienok nárok na odškodnenie, ktoré sa môže vyšplhať až na 600 € na osobu. K zodpovednosti je však potrebné hnať dopravcu, nie cestovnú kanceláriu.
Pokiaľ si kúpite zájazd u cestovnej kancelárie, očakávate obvykle plný a maximálny servis od začiatku do konca. O to viac vás pravdepodobne naštve, keď sa problémy objavia už pri odlete na letisku. Niekoľkohodinové meškanie letu vám dozaista skazí náladu a vysnený zájazd sa na nejakú dobu premení v utrpenie. Práve na tieto prípady však pamätajú zákony, ktoré vám garantujú finančné odškodnenie, pokiaľ meškanie prekročí tri hodiny.
Výška odškodnenia, ktoré môžete získať, sa pohybuje od 250 do 600 € v závislosti na dĺžke letu. Tieto peniaze vám však musí vyplatiť letecký dopravca, pokiaľ je meškanie spôsobené okolnosťami, ktoré dopravca mohol ovplyvniť.
To platí i pre lety, ktoré si cestujúci kúpil ako súčasť zájazdu. I v takomto prípade tak musíte odškodnenie požadovať od dopravcu, s ktorým ste leteli, nie od cestovnej kancelárie. Tá je spravidla zodpovedná za celý zvyšok pobytu.
Kompenzáciu za meškajúci alebo zrušený let musíte uplatniť najneskôr 2 roky po skončení letu, často sa však stáva, že sa dopravcovia vyhovárajú a nechcú cestujúcim odškodnenie vyplatiť, i keď naň majú nárok.