Meškajúci alebo zrušený let kvôli snehovej kalamite?
Počas zimných mesiacov občas v leteckej doprave nastanú komplikácie spojené s meškaním, alebo úplným zrušením letu, kvôli počasiu. Mimoriadne situácie, akými sú napríklad veľká vrstva snehu na pristávacích plochách letiska, snehová kalamita, námraza, zamrznuté lietadlo apod. sa radia medzi tzv. mimoriadne okolnosti – nepriazeň počasia.
Rovnako ako prírodným katastrofám, či následkom politickej nestability krajiny, sa im totiž nedá zabrániť. Preto podľa nariadenia Európskeho parlamentu a rady EU z roku 2014 nárok na kompenzáciu v týchto prípadoch cestujúci nemajú.
Na čo ale máte nárok aj v prípadoch mimoriadnych okolností?
- UBYTOVANIE – pokiaľ váš let bude meškať, alebo bude zrušený a presunutý až na nasledujúci deň, máte nárok na hotel, vrátane ceny prepravy tam a späť. (Pokiaľ by však presun na hotel spôsobil prípadné ďalšie meškanie letu, letecká spoločnosť túto službu nemusí poskytnúť.)
- STRAVA – počas čakania na náhradné, alebo meškajúce lietadlo, máte nárok na občerstvenie.
TIP: Pokiaľ vám letecká spoločnosť ubytovanie odmietne poskytnúť, môžete si ho zariadiť sami a následne po aerolinke túto čiastku spätne požadovať.
POZOR! Dávajte si však pozor, či je meškanie alebo zrušenie vášho letu naozaj z dôvodu počasia, teda tzv. mimoriadnej okolnosti. Práve toto slovné spojenie totiž letecké spoločnosti veľmi rady používajú, aby cestujúcim nemuseli platiť finančnú kompenzáciu. Nenechajte sa však zmiasť a overte si všetky dostupné informácie, nárok môže byť až 600 €!
Na akú finančnú kompenzáciu môžete mať nárok?
- 250 € – letová vzdialenosť do 1 500 km
- 400 € – letová vzdialenosť od 1 500 km do 3 500 km
- 600 € – letová vzdialenosť od 3 500 km