Slabý dážď aerolinky neospravedlňuje, hurikán áno
Letecké spoločnosti neustále hľadajú výhovorky, prečo cestujúcim za meškajúci alebo zrušný let zezaplatit odškodnenie. Týka sa niekoľkohodinove čakanie na letisku tiež vás? Slabý dážď aerolinky neospravedlňuje, hurikán áno!
Čo sa oplatí vedieť ?
Prší, nepoletíme
Nepriazeň počasia je najčastejším dôvodom leteckých spoločností k meškaniu letu. Pre bežného cestovateľa môže byť náročné odhadnúť či sa aerolinka iba vyhovára, alebo môže byť let nebezpečný a je nutné ho odložiť.
Ak padá pár kvapiek, ide iba o výhovorku. Ale ak je silný dážď, či dokonca prebieha evakuácia oblasti, zrejme sa skutočné jedná o tzv. mimoriadnu okolnosť. Tieto komplikácie v leteckej doprave spôsobujú udalosti, ktoré nie je možné priamo ovplyvniť. Medzi tie okrem hurikánov patria i sopečné výbuchy či zemetrasenia. Počas týchto prírodných katastrof nárok na odškodnenie bohužiaľ nevzniká.
Ostatní letia, my nie
Nie ste si istí ? Ideálna rada v takejto situácií znie – rozhliadnite sa okolo seba. Odlietajú lietadlá iných spoločností ? Ak áno, máte z polovice vyhraté a ste na dobrej ceste k získaniu odškodného za meškajúci let. Cestu ku kompenzácií vám okrem nevyspytateľnej prírode môžu skomplikovať iné mimoriadne okolnosti akými sú politické nepokoje v krajine či napríklad požiar v hale.
Rozbité lietadlo nie je dôvod
Mimoriadna porucha na lietadle má väčšinou slúžiť ako alibi aeroliniek, ak nechcú platiť cestujúcim za dlhé čakanie na letisku. Ak ešte pred odletom došlo k technickej poruche na lietadle, právo na kompenzáciu za zrušený alebo meškajúci let pravdepodobne vzniká.